صابون محلول پاشی

صابون محلول پاشی چیست؟ + کاربرد آن در کشاورزی

صابون محلول پاشی روشی خوب برای تأمین نیازهای غذایی گیاهان است. موردهای مختلف محلول پاشی در دسترس باغبان است ، بنابراین یافتن 1 دستور العمل یا راه حل مناسب برای تأمین نیازهای شما آسان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از اسپری های صابون محلول پاشی برای حفظ سلامت گیاهان ، به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

صابون محلول پاشی چیست؟

صابون محلول پاشی چیست؟ محلول پاشی ، اگرچه جایگزین خاک سالم نمیباشد، اما هنگامی که 1 گیاه از کمبود مواد مغذی خاصی رنج میبرد ، میتواند مفید باشد. اسپری گیاهان یا همان صابون محلول پاشی ، استفاده از کود به طور مستقیم بر روی برگ های گیاه است ، در مقابل قرار دادن آن در خاک و مغذی کردن خاک است. تغذیه با محلول پاشی مثل قرار دادن آسپرین در زیر زبان توسط انسان است. آسپرین بیشتر از آنچه بلعیده شود در بدن جذب میشود. 1 گیاه مواد مغذی را خیلی سریعتر از طریق ریشه و ساقه از طریق برگ میگیرد.

انواع صابون محلول پاشی

مدلهای ترکیب های محلول پاشی ، محلول های مختلفی برای انتخاب صابون محلول پاشی است. معمولاً از کودهای مایع و پودری محلول در آب استفاده میشود. اگر کود خریداری میکنید ، مطمئن شوید که دستورالعمل هایی برای محلول پاشی بر روی آن وجود دارد. محلول پاشی در مقایسه با کودهایی که روی خاک قرار میگیرند ، غلظت کمتری دارد. بسیاری از افراد از مواد طبیعی برای اسپری های محلول پاشی مثل جلبک دریایی ، کمپوست ، چای علف های هرز ، چای گیاهی و امولسیون ماهی استفاده میکنند. چای کامفری مملو از پتاسیوم و ازت است و تهیه آن بسیار آسان است. تقریباً 1 مخلوط کن را پر از برگهای تازه کامفری کنید و آب را تا 2 اینچ (5 سانتی متر) زیر لبه اضافه کنید. برگها را مخلوط کنید تا همه گیاه حل بشود. برای 1 محلول پاشی ، 1 قسمت چای کامفری را با 10 قسمت آب ترکیب کنید.

از اسپری های محلول خوراکی صابون محلول پاشی را باید در اول صبح که هوا خنک است استفاده کرد. گیاهان را اسپری کنید تا زمانی که ببینید این نوع محلول از برگها چکه میکند. برای کمک به محلول پاشی به گیاهان ، مقدار کمی صابون ضد حشره کش یا روغن باغبانی اضافه کنید. فراموش نکنید که قسمت زیرین برگها را نیز اسپری کنید. کود محلول پاشی 1 راه حل خوب بصورت کوتاه مدت برای گیاهانی است که دچار تنش میشوند. با این حال ، همیشه بهتر است خاک خود را با مقدار زیادی مواد آلی جمع بکنید.

 
صابون محلول پاشی

صابون محلول پاشی چگونه عمل می کند:

صابون محلول پاشی روشی برای تغذیه گیاهان با استفاده از کود مایع به صورت مستقیم بر روی برگ ها است. گیاهان قادرند عناصر اساسی را از طریق برگ های خود جذب بکنند. جذب از طریق روزنه و همچنین از طریق اپیدرم صورت میگیرد. انتقال معمولاً از طریق روزنه سریعتر انجام میشود ، اما ممکن است جذب کامل از طریق اپیدرم زیاد باشد. گیاهان همچنین میتوانند مواد مغذی را از طریق پوست خود جذب کنند. تصور میشود که تغذیه با محلول پاشی به گوجه فرنگی آسیب میرساند ، اما امروزه این نوع روش به 1 روش استاندارد تبدیل شده است.

1 نسخه محبوب این نوع تغذیه استفاده از مخلوط های گیاهی در دریا ، به ویژه کلم کوهی است که حاوی بسیاری از 50 ماده غذایی “کمیاب” است. هرچه بیشتر به چنین عناصر غذایی احتیاج داشته باشید تعادل آنها در داخل خاک دشوارتر است. همچنین کلپ دریایی حاوی برخی از هورمون هایی است که برای رشد برگها ، گلها و میوه های گیاهان مفید شناخته میشوند و مورد توجه باغبانان ارگانیک هستند که کاربردهای هورمون مصنوعی را نشان میدهد.

میزان اثر بخشی صابون محلول پاشی

میزان اثر بخشی صابون محلول پاشی:

توكی ، رئیس بخش امور باغبانی دانشگاه ایالتی میشیگان (MSU) در دهه 1950 بود. آنها با همکاری S. H. Wittwer نشان دادند که تغذیه برگ گیاهان با صابون محلول پاشی خیلی موثر است. از فسفر و پتاسیم رادیواکتیو برای شاخ و برگ استفاده شد. از 1 شمارنده Geiger برای مشاهده جذب ، حرکت و استفاده از مواد مغذی استفاده شد. مواد مغذی با سرعت تقریباً 1 فوت در ساعت به تمام قسمتهای گیاهان منتقل میشدند.

تقویت کننده اسپری میتواند به مواد مغذی کمک کند تا به برگ چسبیده و سپس به کوتیکول برگ نفوذ کنند.

نشان داده شده است که صابون محلول پاشی برای جلوگیری از مشکل شسته شدن خاک ها و واکنش سریع گیاه به مواد مغذی را دارد. محلول پاشي فسفر ، روي و آهن در مقايسه با خاكي كه فسفر به شكلي غيرقابل دسترس براي گياه ثابت ميشود و در آن روي و آهن كمتر است ، بيشترين سود را دارد.

چگونگی استفاده صابون محلول پاشی

چگونگی استفاده صابون محلول پاشی:

تغذیه با صابون محلول پاشی معمولاً در اول صبح یا آخر شب ، ترجیحاً در دمای زیر 24 درجه سانتی گراد (75 درجه فارنهایت) انجام میشود ، زیرا گرما باعث بسته شدن منافذ برگ برخی گونه ها میشود.

محلول پاشی و شرایط استفاده:

محلول پاشی در شرایطی که کوددهی خاک بهینه یا بی اثر باشد ، ضروری ست. اسپری صابون محلول پاشی 1 تغذیه مکمل گیاهی در بسیاری از مدلهای کشاورزی است و بیشتر کودهای مربوط به فصل رشد بعنوان پانسمان پایه استفاده میشوند. چنین عملی اغلب منجر به کاهش قابل توجه مواد مغذی اساسی در خاک در طول فصل میشود. ممکن است روی رشد گیاه تأثیر بگذارد و عملکرد را کاهش بدهد. اسپری محلول پاشی کود در اواسط فصل باعث تعادل و تغذیه کامل گیاه میشود و به حفظ رشد سالم و مثمر ثمر گیاه کمک میکند. مقدار نسبتاً کم کود منجر به بهبود چشمگیر گیاه میشود و محصولات را به منحنی های رشد خوبی میرساند. این 1 پاداش واقعی به گیاهان است. در بعضی موارد ممکن است به دلیل دمای پایین ، ورود به سیستم آب ، نماتدها یا دلایل دیگر ، جذب عناصر غذایی توسط ریشه ها مختل بشود. بنابراین ، تغذیه محلول پاشی 1 پاداش واقعی است ، و 1 تغذیه مکمل مفید را ارائه میدهد.

تغذیه اصلاحی با صابون محلول

اسپری های محلول دار سریع عمل میکنند و برای درمان کمبود مواد مغذی گیاه موثر هستند. با استفاده از صابون محلول پاشی مواد مغذی خیلی سریعتر در ریشه گیاهان جذب میشوند. بنابراین با مشخص شدن علائم کمبود ، تغذیه محلول پاشی مدل انتخابی است و اصلاح سریع کمبودها مورد نیاز گیاه را انجام میدهد. مواد مغذی به سرعت از طریق شاخ و برگ جذب شده و مواد مغذی از دست رفته گیاه را تأمین و تقویت میکنند.

رشد و تقویت گیاه با صابون محلول:

زمان بندی دقیق تغذیه با صابون محلول پاشی منجر به رشد و بهبود عملکرد گیاه میشود. مراحل خاصی از رشد گیاه در تعیین عملکرد نهایی خیلی مهم است. 1 صابون محلول پاشی دقیقاً در طی این مراحل فنولوژی خاصی داشته و رشد مطلوب و بهترین عملکرد ممکن را برای گیاه تضمین میکند. در غلظت های نسبتاً کم در این مراحل حساس ، محلول پاشی فرآیندهای فیزیولوژیکی گیاه را افزایش میدهد ، رشد بهینه را تضمین میکند و به طور قابل توجهی به عملکرد بالاتر و کیفیت بهتر گیاه کمک میکند.

القای خاص صابون محلول پاشی

کودهای محلول دار مکانیسم های خاص گیاه را فعال میکنند، استفاده از محلول پاشی برخی کودها باعث ایجاد شکستگی در انگور و درختان میوه برگریز میشود. آنها همچنین در تحریک گلدهی ، عمدتا برای درخت انبه ، کارآمد هستند.

صابون محلول پاشی

نکاتی برای موفقیت در تغذیه با محلول پاشی  

در مزرعه – تغذیه محلول پاشی

• در ساعات خنک و مرطوب روز اسپری شود

• وقتی باد کم است از محلول پاشی استفاده کنید

• هرگز گیاهان را تحت فشار قرار ندهید

• آزمایش 1 عارضه جانبی احتمالی یا سمیت گیاهی توسط 1 آزمایش کوچک ، یک هفته قبل از انجام معالجه تجاری

• پس از سمپاشی ، سمپاش و تمام قسمتهای آن را با آب تازه بشویید

تنظیم برنامه ها صابون محلول

• هم غلظت اسپری و هم حجم اسپری را در نظر داشته باشید.

• اگر حجم کمتری (یا بزرگتر) از حد توصیه شده را اعمال میکنید ، غلظت کود محلول اسپری را بر اساس آن افزایش دهید (یا کاهش دهید) ، تا میزان کل مصرف در واحد سطح حفظ شود.

• از اسپری غلیظ خودداری کنید ، زیرا ممکن است باعث سوزاندن برگ ها بشود.

• گیاهان در مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب هستند ، دارای کوتیکول برگ نازک تری هستند که باعث میشود آنها بیشتر در معرض فیتوتوکسین باشند. به همین خاطر، غلظت اسپری باید با احتیاط بیشتری در این مناطق در نظر گرفته بشود.

اسپری محلول پاشی برای برنج

• 1/4 – 1/3 مخزن اسپری را با آب پر کنید. کل مقدار محلول (کود) را اضافه کنید و سپس مخزن را با آب پر کنید.

• هنگام تهیه مخلوط مخزن که شامل سموم دفع آفات است ، توصیه میشود:

– برای جلوگیری از pH محلول اسپری در سطح 5.5 -6.5 باید باشد تا سبب هیدرولیز قلیایی و دفع سموم دفع آفات شود.

توجه: به طور کلی ، محصولات صابون محلول پاشی هیفا کمی اسیدی هستند و برای تنظیم pH محلول اسپری به میزان کمتری اسید نیاز دارند.

– برای انجام آزمایش سازگاری ترکیب اسپری قبل انجام ان در مقیاس بزرگ میتوانید در مقیاس کوچکتری آن را امتحان کنید.

برخی از نمونه ها جهانی:

طیف کاملی از محصولات تغذیه محلول پاشی

هیفا مجموعه ای از محصولات برتر را برای محلول پاشی ارائه میدهد ، همه حاوی مواد مغذی گیاهی خالص ، فاقد کلرید ، سدیم و سایر مواد مضر است.

Poly-Feed ™ Foliar Haifa پلی-صابون محلول پاسی

Poly-Feed ™ Foliar طیف وسیعی از کودهای کاملاً محلول در آب ، کودهای با کیفیت بالا برای محلول پاشی است.

فرمول های NPK محلول در Poly-Feed برای تغذیه محصول بهینه ،

تغذیه متعادل در طول فصل رشد.

Haifa Bonus formula

Haifa Bonus formula یک فرمول محلول پاشی با مقادیر بالای K است (13-2-44) ، بر اساس Haifa’s Multi-K nit نیترات پتاسیم درون ان قرار دارد.

غنی سازی فسفات ارزش غذایی Haifa Bonus ces را متعادل میکند و سازگاری آن را با مواد شیمیایی مختلف بهبود میبخشد.

هیفا پلی فید MARPoly-Feed ™ MAR

عصاره جلبک دریایی: افزودنی کوچکی که تا حد زیادی طول میکشد به اوج خود برسد. انواع فرمول های Poly-Feed available در دسترس است که با 0.5 یا 1 درصد عصاره جلبک دریایی غنی شده است.

عصاره های جلبک دریایی حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی ، محرک های زیستی و نرم کننده های رشد هستند که با هم عمل میکنند و هم گیاه را بهبود میبخشند و هم خصوصیات خاک را بهبود میبخشند. عصاره جلبک دریایی متابولیسم سلولی را کاتالیز میکند و تولید سلولی هورمون های رشد را افزایش میدهد ، در فرآیند رشد گیاه صابون محلول پاشی سبب:

– رشد بهتر گیاه

– تغذیه غنی شده گیاه

– بهبود قدرت گیاه

علاوه بر این ، عصاره جلبک دریایی به افزایش جمعیت میکروب های مفید در خاک کمک میکند. این میکروب ها “مانعی بیولوژیکی” بین گیاه و عوامل بیماری زا ایجاد میکنند و تحمل طبیعی گیاه را بهبود میبخشند.

کودهای بیشتر برای محلول پاشی

Magnisal nit نیترات منیزیم ، 11-0-0 + 16MgO

Haifa MAP ™ مونو آمونیوم فسفات ، 12-61-0

Haifa MKP ™ مونو پتاسیم فسفات 0-52-34

Haifa ProteK ™ فسفات پتاسیم و فسفیت ، 1 کود سیستمیک است که برای افزایش مقاومت گیاه در برابر بیماری های مختلف توصیه میشود.

استفاده از صابون محلول پاشی

 استفاده از صابون محلول پاشی:

مراقبت از آفات در باغ نشان میدهد برای رفع سمی شدن گیاه باید از محلول پاشی استفاده کرد. اسپری های باغبانی 1 روش عالی برای مبارزه با بسیاری از مسائل موجود در باغ است بدون اینکه به محیط زیست یا جیب شما آسیب برساند. یادگیری نحوه ساخت اسپری صابون حشره کش برای گیاهان آسان است و مزایای آن ارزش تلاش بیشتر را دارد. صابون محلول پاشی چیست؟ صابون باغبانی 1 محصول تمیزکننده شاخ و برگ نیست – 1 برنامه سازگار با محیط زیست است که برای از بین بردن حشرات کوچک با لک روی برگ گیاه مانند شته ها ، مگس های سفید ، کنه های عنکبوت و جلبک های پوستی استفاده میشود.

صابون های باغبانی ممکن است برای گیاهان داخلی منزل یا گیاهان خارج از منزل ، از جمله سبزیجات استفاده شوند. صابون های حشره کش دارای مزایای متعددی نسبت به سموم دفع آفات هستند از این جهت که پسماندهای ناخوشایند باقی نمیگذارند ، برای حیوانات و پرندگان سمی نیستند و به حشرات مفید آسیب نمیرسانند. آنها همچنین اغلب راه حل های کم هزینه تری برای مشکلات آفات هستند.

 صابون های باغبانی از روغن های نفتی یا گیاهی حاصل میشوند. وقتی صابون محلول پاشی به شاخ و برگ گیاهان پاشیده میشود ، با آفت تماس پیدا کرده و آن را از بین میبرد. صابون های باغبانی غشای سلولی حشره را مختل کرده و منجر به خفگی میشوند. برای تأثیرگذاری بیشتر ، صابون های باغبانی باید با هوشیاری و دقت استفاده شوند و ممکن است نیاز به استفاده هفتگی از آنها باشد تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسید. صابون های حشره کش نیز در حذف کپک دوده ، قارچ های برگ اثرات مفیدی دارند.

صابون محلول پاشی

اسپری صابون برای گیاهان

  صابون محلول پاشی حشره کش ممکن است در خانه با استفاده از موادی که معمولاً در اطراف خانه استفاده میشود تهیه شود. گفته شد ، بیشتر متخصصان باغ توصیه میکنند از 1 اسپری صابون تجاری استفاده کنید که به طور خاص برای این منظور ساخته شده و استفاده از آن با نتایج قابل پیش بینی تر ایمن تر است. صابونهای باغبانی با فرمول تجاری در اکثر فروشگاههای لوازم باغبانی به راحتی در دسترس هستند و به صورت کنسانتره یا آماده استفاده (RTU) به فروش میرسند.

طرز تهیه صابون حشره کش :

روش های مختلفی برای تهیه صابون حشره کش وجود دارد. این انتخاب به مواد موجود و میزان تمایل فرد برای استفاده از مواد طبیعی ، یعنی مواد فاقد عطر و رنگ بستگی دارد. برای تهیه صابون حشره کش ، به سادگی مواد تشکیل دهنده دستور صابون باغبانی دستی موارد زیر را کاملاً با هم ترکیب کنید:

 1 فنجان روغن ، انواع مختلف مانند سبزیجات ، بادام زمینی ، ذرت ، سویا… را با 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی یا صابون “خالص” ترکیب کنید. حتما از هرگونه مایعات شستشوی ظرف که حاوی چربی دهنده ، سفید کننده یا مایعات مخصوص ماشین ظرفشویی است خودداری کنید. 2 قاشق چای خوری از این مخلوط “صابون” را به هر فنجان آب گرم مخلوط کرده و درون بطری اسپری قرار دهید. فقط آنچه را که برای 1 برنامه 1 روزه لازم است با هم دیگر ترکیب کنید.

دستور العمل صابون باغبانی

جایگزین اسپری های باغبانی خانگی را میتوان با استفاده از 1 محصول صابون طبیعی بدون مواد افزودنی یا عطرهای مصنوعی نیز تهیه کرد که در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی محلی یافت میشود. 1 قاشق غذاخوری سنگین صابون مایع را با 1 چهارم آب گرم ترکیب کنید. استفاده از آب لوله کشی مشکلی نیست ، اما اگر آب سخت دارید ممکن است بخواهید آب بطری را جایگزین کنید تا از جمع شدن کف صابون روی شاخ و برگ جلوگیری کند. به هر 1 از این معجون های صابونی ، ممکن است 1 قاشق چای خوری فلفل قرمز یا سیر آسیاب شده برای دفع بیشتر حشرات جویدنی اضافه شود. همچنین ، ممکن است 1 قاشق چای خوری سرکه برای کمک به از بین بردن کپک پودری اضافه شود. صابون میله ای ممکن است با قرار دادن در 1 گالن آب و گذاشتن در طول شب نگه داشتن با درب بسته و سپس میتوان از آن استفاده کرد. میله را برداشته و قبل از استفاده به خوبی تکان دهید. صابون های باغبانی محدودیت چندانی ندارند. فقط مطمئن شوید که حشرات را کاملاً خیس کرده و توجه داشته باشید که در صورت خشک یا شسته شدن محلول صابون ، اثربخشی آن ممکن است کمتر شود. اگر در طول روزهای گرم استفاده شود ، سمیت شیمیایی ممکن است رخ دهد ، بنابراین اگر دمای هوا بیش از 90 درجه سانتیگراد باشد (32 درجه سانتیگراد) از سمپاشی خودداری کنید.

قبل از استفاده از هر ترکیب خانگی

لازم به ذکر است که در هر زمان که از مخلوط خانگی استفاده میکنید ، اول  باید آن را روی قسمت کوچکی از گیاه آزمایش بکنید تا مطمئن شوید به گیاه آسیب نمیرساند. همچنین از استفاده هرگونه صابون یا شوینده پاک کننده بر گیاهان خودداری کنید چون این امر میتواند برای آنها مضر باشد. علاوه بر این ، مهم است که مخلوط خانگی هرگز در 1 روز گرم و آفتابی روی هر گیاه اعمال نشود ، زیرا این امر به سرعت منجر به سوختن گیاه و از بین رفتن نهایی آن میشود.

به لطف صابون حشره کش ، کنترل حشرات بدن نرم در باغ و گیاهان خانگی هرگز آسان نبوده است! در اینجا 1 دستور ساده برای تهیه صابون حشره کش خانگی خود با استفاده از مواد معمولی خانگی آورده شده است.

دستور تهیه صابون محلول پاشی خانگی

ساده ترین صابون محلول پاشی چیزی بیشتر از محلول صابون 2٪ نیست. برای ساخت در خانه ، به موارد زیر احتیاج دارید:

سمپاش: هر بطری اسپری تمیز یا سمپاش باغی برای پاشش صابون محلول پاشی خوب عمل خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که از سم پاش یا بطری برای علف کش ها استفاده نشده است.

صابون خالص: از صابون مایع خالص مثل کاستیا یا صابون کاملاً طبیعی استفاده کنید. ماده فعال موجود در صابون حشره کش از اسیدهای چرب موجود در چربی حیوانات یا روغن نباتی حاصل میشود ، بنابراین استفاده از چیزهای اصلی مهم است. از مواد شوینده (که در واقع صابون نیستند) ، صابون های ظرفشویی یا هر محصولی با چربی زدایی ، مرطوب کننده های پوست یا مواد شیمیایی مصنوعی استفاده نکنید. صابون خالص معمولاً به راحتی در فروشگاه ها یافت میشود یا فروشگاه غذاهای طبیعی محلی خود را برای سایر گزینه ها بررسی کنید.

آب خالص: آب لوله کشی برای ساخت صابون محلول پاشی خوب است. اگر آب سخت دارید ، ممکن است بخواهید از آب بطری استفاده کنید تا از تجمع کف صابون روی گیاهان جلوگیری کند.

تغییرات دستور تهیه صابون محلول پاشی خانگی

مثل هر داروی خانگی دیگر ، به همان اندازه که باغبان وجود دارد ، در این دستورالعمل تنوع وجود دارد! همچنین میتوانید از موارد زیر نیز استفاده کنید ولی ممکن است بسیاری از افراد وقت این کارها را نداشته باشند که به طور معمول شرکت های زیادی این نوع صابون محلول پاشی را به شکل آماده و شرکتی به فروش میرسانند:

محلول رقیق شده: اگر اسپری باعث آسیب دیدگی یا سوختگی شاخ و برگ گیاه شما شد ، مقدار صابون را به نصف بریزید و یک محلول 1٪ را امتحان کنید. این غلظت است که معمولاً در اسپری های تجاری یافت میشود. محلول سبک تر ممکن است اثر کمتری داشته باشد اما نسبت به گیاهان لطیف تر است.

روغن پخت و پز: برای اینکه محلول کمی بیشتر بماند ، به ازای هر گالن آب دو قاشق غذاخوری روغن سبک پخت و پز (مانند ذرت ، کلزا ، زیتون یا گلرنگ) اضافه کنید.

سرکه: برای تهیه اسپری که کپک پودری را نیز هدف قرار میدهد ، به ازای هر گالن آب یک قاشق چای خوری سرکه سیدر اضافه کنید.

سیر یا فلفل: برای کمک به دفع حشرات جویدنی ، 1 قاشق چایخوری فلفل قرمز آسیاب شده و / یا سیر در هر گالن آب به مخلوط اضافه کنید.

صابون تخته ای: برای 1 دستورالعمل دقیق تر ، 1 صابون خالص (مانند صابون ارگانیک یا عاج) را داخل 1  گالن آب بریزید و بگذارید 1 شب بماند. ظرف را برداشته و قبل از پاشش به خوبی تکان دهید.

صابون محلول پاشی خود را برای آفات باغ استفاده کنید

شما میتوانید صابون حشره کش خود را فقط با 2 ماده اولیه و در 3 مرحله ساده درست کنید. به علاوه ، در مورد سایر روش های ارگانیک برای جلوگیری از آفات بیشتر مطالعه کنید.

شما میتوانید صابون حشره کش خود را مخلوط کنید – ترکیب کنید و احساس خودکفایی بیشتری کنید! همراه با سایر پروژه های باغبانی DIY ، مثل ایجاد کمپوست خود و پرورش مواد غذایی گیاه ، ایجاد درمان های آفات و بیماری ها احساس امنیت و توانایی بیشتری در گیاه ایجاد کنید.

صابون محلول پاشی حشرات مضر مثل کنه ها ، شته ها ، تریپس ، مگس های سفید و برگ های نارس را نابود میکند. اسیدهای چرب موجود در صابون اسکلت خارجی حشرات را حل کرده و باعث کم آبی بدن آنها میشود. بسیاری از باغداران نه تنها به دلیل موثر بودن بلکه به دلیل سازگار بودن با محیط زیست به این داروی کف آلود متوسل میشوند. شما میتوانید محصولات آماده را پیدا کنید که راحت تر است و اما برخی از باغبان ها از ساخت محصولات خو نیزد لذت میبرند.

3 مرحله ساده برای ساخت صابون حشره کش

شما فقط به 2 ماده نیاز دارید: صابون ظرف و آب. شما به صابون مایع مثل  صابون مایع خالص کاستیل احتیاج دارید که حاوی مواد افزودنی نباشد (مثل رایحه ، مرطوب کننده و سایر مواد شیمیایی اضافی). سپس این مراحل را دنبال کنید:

1. 1 بطری اسپری تمیز یا سمپاش برای مخلوط خود انتخاب کنید. اگر در حال بازیافت بطری استفاده شده قبلی هستید ، اطمینان حاصل کنید که بطری کاملاً تمیز شده باشد.

2. هر قاشق آب 1 قاشق غذاخوری صابون یا هر گالن آب 4 تا 5 قاشق غذاخوری صابون مخلوط کنید.

3. کاملاً با هم مخلوط کرده و بلافاصله استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که گیاهان آلوده را از بالا به پایین به طور یکسان بپوشانید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اسپری صابون باید با حشرات تماس داشته باشد تا کار کند.